Det var ett litet tags sen sist...

Ja nu var det ett litet tag sedan jag skrev...och det har hänt en del på den tiden!
Jag har varit på tävling och julbord i Skepparslöv, det har varit jul, har tävlat i Ytterby, det har varit nyår och det roligaste VARIT I KISTA!!
Men jag kan ju berätta lite om det roliga som har hänt!

Tävling och julbord i Skepparslöv (29 nov 08):
Det var väldigt trevligt på skånes tävling och julbord. Tävlingen gick inte jättefort, men framåt :) Mina kaniner var inte på hopphumör, bortsett från Kajsa. Hon hoppade 0+0 och kom 2:a (var jätteglad!). När tävlingen var slut plockades banan bort och ersattes med bord och fikat i caféet ersattes med julmat.
Vi hade en trevlig kväll med många skratt och god mat. När alla var mätta och belåtna var det dax för dans kring "granen" (Sandra J) och julklappsbyte för de som haft med sig julklappar. Jag fick en påse Ahlgrens Granar och ett koppel till kaninerna, fast jag gjorde bort mej lite för när jag öppnade det var det inpackat i en Geishaask men sen såg jag att det var något annat i.
Hoppas skåne har en sån här trevlig tävling med julbord detta året med :D

Julafton (24 dec 08):
Julafton 2008 var inte den bästa, jag hade legat sjuk och mamma å pappa var krassliga de med. Men vi gjorde det bästa av situationen och det blev en bra jul ändå. Jag och Malte var tomtar (vilket Malte inte tyckte så mycket om) och vi fick många paket.
Jag fick bland annat Narnia 2, SingStar ABBA, ett halsband, 500 kr, ett badlakan, ett CD-ställ (som såg ut som en kanin längst upp) och Absolute Music 59.

Tävling i Ytterby (27 dec 08):
Hände inte så jättemycket förutom att några av mina kaniner klassade upp sig, vilket jag var väldigt stolt över. De kaniner som klassade upp sig av mina var: Sammie (Elit), Kajsa (Msv) och Lina (Svår)...

Nyårsafton (31 dec 08):
Nyårsaftonen var som vanligt. Var hemma och tittade på tv och datorn till en stund efter tolvslaget och sen sova!

Kistamässan (5 jan 09):
När vi åkte till Kista gick vi upp tidigt. Vi åkte tåg upp till Stockholm Central och tog tunnelbana till Kista. När vi kom av tåget och skulle hitta tunnelbanan gick vi fel och kom upp till pendeltågen. Men till slut hittade vi tunnelbanan och även till Kista.
Väl inne på mässan träffade vi några välkända ansikten. Jag skulle starta sist i elitklassen, men fick fixat så jag startade först istället eftersom tåget gick hem redan 18.10 och vi var tvugna att gå från mässan runt halv fem (mamma skulle ha god tid på sig att hitta tillbaka). Från Västkustens KH var det jag, Diana och Johanna. Jag hade bara med mej Sammie (den enda av mina svår/elit kaniner som hoppar på matta). Hon rörde sig ju framåt och gick i mål, dessvärre på 11 fel. Vi hann precis titta på Johanna och Diana innan vi åkte hem. Birk (Johannas) gick på 10 eller 9 fel och Belka gick bäst, 3 fel i grunden och fick hoppa final. Tyvärr hann vi inte se finalen, men runt sex-tiden fick jag ett sms från en glad och troligtvis stolt Diana, "1 fel i finalen!". När vi åkte tillbaka till centralen tog pendeltåget (gick snabbare och låg närmare mässan än tunnelbanan) och när vi var på tåget var vi rätt trötta. Vi kom hem till Öckerö vid halv elva-tiden och då gick vi å la oss nästan med en gång!

En dag i Kista räckte lagom för oss och det var rätt smidigt att åka tåg och tunnelbana/pendeltåg. Kan tänka mej att göra om det igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback