Forts. Avslutning!

Ja, jag lovade ju att skriva lite om hur det gick igår på avslutningen ;)
Vi hade en liten tävling, vilket var ganska kul :P Först gick vi banan, innan vi fick reda på startordningen, och jag såg säkert jätterolig ut så som jag höll på och klappa i händer och pratade osv. Jag och Malte hade startnummer 3 och när det väl var våran tur så drog han på tills tredje hindret (Balansen). Vi försökte locka upp honom, men det gick inte så vi fick lyfta upp honom en liten bit. Sedan sprang han jättefin igenom tunneln och slalomen tog han också jättefint, sen var det full fart framåt igen på 3 hinder och sprang förbi däcket. När jag väl lockat igenom honom genom däcket så var det ju säcken då, haha dream on, även om Linn höll upp så vek han undan men jag tog lite ny sats och han sprang igenom. Efter det hade han blivit på bushumör så han hoppade nästa hinder jättefin och långhoppet sprang han förbi och sprang iväg, men även detta fick jag till slut honom över och A-hindret var väl ungefär  detsamma som balansen (kommer i full fart, men vägrar) och vid sista hindret krockar vi, men det kom vi ju över till slut med :P
Totalt fick vi 6 vägran (tur att vi inte körde med 3 vägran = diskad)!!

Efter att alla startat varsin gång så gick vi in och skrev utvärdering och fick tårta :D Vi hade även prisutdelning.
I tävlingen var det 3 st som inte hade med sig några hundar så de fick låna Patrik, Buddie och Ella (Tävlingvovvar) så de räknades inte med i tävlingen eftersom de kunde nästan alla hinder :P

Ja, det var väl allt från denna avslutningen! Ska väl förhoppningsvis träna lite agility med Malte nu i sommar, så får vi väl se till hösten om det blir fortsättningskurs :D

Kommentarer
Postat av: Nea

Gud va kul! Jobba på kusin :)

2009-05-26 @ 17:02:02
URL: http://emiliarapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback